4 клас
Варыянт 1
Варыянт 1
- Паставіць у словах націск.(0,5 бала за кожнае слова)
- Перакласці выразы на беларускую мову. (1 бал за кожны выраз)
- Закончыць прыказкі.
(0,5 бала за прыказку)
- Знайдзі памылкі. (0,5 бала за кожную памылку)
- Знайдзі і
падкрэслі “словы ў словах”. (0,5 бала за кожнае правільнае слова)
- Падкрэслі “схаваныя” ў сказах імёны.(1 бал за кожнае слова)
Варыянт 2
Абапал, аер, выпадак, каменны,
крапіва, маленькі, стары, фартух, чатырнаццаць, шэсцьдзясят, як-небудзь, ярына.
Видел своими глазами -
_________________________________
Слышал своими ушами -
____________________________________
Читать про себя - ___________________________________________
Андрей выше Никиты -
_______________________________________
Пойти за грибами, ягодами -
____________________________________
Простите меня - ___________________________________________
Знаешь больше, чем он -
_____________________________________
Чалавек без працы, як -
_____________________________
Новых сяброў набывай, а -
__________________________________
Як дбаеш, так -
_______________________________
Берёзавы лес заусёды пригожи. Узімку бярозы нибы ледзеные снегуркі у белых сукенках.
Ранней весной яны упрыгожваюцца шерымі завушницамі.
Летам древы падобныя на дзеўчынак у белых спадніцах і зелёных хусцінках. А
восенню стройныя берозкі нагадваюць жолтыя сонейки.
Літара, пенал, галоўкі, гараж, смак,
брод, грузд, віхор, дзьмухавец, паліто, карысны, малако.
Тата раскрыў цікавую размалёўку.
Я люблю боўлінг.
Мы апраналі на галаву шапкі.
Ён наставіў наган на мяне
сцеражучы сваё дабро.
7. Да кожнага слова падабраць антонімы з той жа колькасцю літар.(0,5
бала за кожнае слова)
Лянота -
Падман -
Вораг -
Жанчына -
Дзед -
Чужына -
Моцны -
Далёка -
8. Паглядзі на словы АПЕТЫТ, МАЗГІ, ЛАСКА, ХОЛАД і
вырашы, хто лішні: сабака, кошка, воўк, цялё, курыца.
(1 бал)
9. Замяні адным словам. Адказы павінны пачынацца на Т.(0,5
бала за кожнае слова)
кандытарскі выраб -
драпежны звер з чорнымі палоскамі
-
прадмет, які праводзіць вадкасці,
газ -
насякомае з доўгімі вусамі –
10. Напішы ў дужках, што ёсць агульнага паміж
нажом і болем ( )
валасамі і сустрэчамі ( )
дрэвам і абыходжаннем( )
стужкай і марай ( )
каменнем і словам ( )
(1 бал за кожнае слова)
1.Устаỹ прапушчаныя літары, пастаỹ у словах
націск.
Алфавіт, вусы, в..рба, д..кумент, задаць,
катал..г,квартал, крапива, р..мень, ц..мент.
2.Да наступных слоỹ падбяры іншыя з парнымі
глухімі або звонкімі зычнымі.
Заліць -________, галодны-__________, жар-
______, ход- ______,
дзень- _______, суп-_______, том-_________,
Джэк- ____________.
3.Вызнач колькасць літар і гукаỹ у
словах.
Надвор’е(………..), дзядзька(………..), яблык(……….…),
зацішша(……..…..), маяк(…………).
4.Да дадзеных выразаỹ першага слупка падбяры
сінонімы з другога. Злучы лініямі.
а)Задзіра, завадатар сварак і боек
ціхоня
б)Гультай, лодар няветлівы
в) Бяскрыỹдны, ціхі чалавек лежабок
г)Той,хто любіць балбатаць глупства непаседа
д)Грубы, нявыхаваны чалавек забіяка
е)Дзіця, якое не можа доỹга знаходзіцца на
адным месцы пустамеля
5.Замяні фразеалагізмы прыслоỹямі.
Уцякаць з усіх ног-____________________________,
устаць чуць свет- ___________________________,
яблыку няма дзе ỹпасці-_______________________,
працаваць не складаючы рук-__________________,
як рукой падаць-_____________________________,
як кот наплакаỹ-____________________________.
6.Перакладзі словазлучэнні на беларускую мову.
В глубокой
норе-____________________________________________,
идти по деревне-
___________________________________________,
спрятаться за большой
печью-_______________________________,
последние дни марта-_______________________________________,
бегал в
лесу-_______________________________________________,
после сильного
дождя-______________________________________,
встретить хорошего
друга-_________________________________,
в чаще ольховника-_________________________________________.
7.У дадзеных сказах пастаỹ прапушчаныя
знакі прыпынку. Падкрэслі галоỹныя члены сказа. У трэцім сказе(над словамі)
вызнач часціны мовы.
Ручаёк льецца пеніцца
журчыць.
У запаведніках жывуць зубры касулі алені
ласі.
Вецер прабег па жыце і прыціх у кустах.
8.Спішы, падзяляючы тэкст на сказы. У канцы
сказаỹ пастаỹ патрэбныя знакі прыпынку. Устаỹ патрэбныя літары.
В..сна н..прыкметн.. п..райшла ỹ лета
дні п..плылі над з..млёй св..тлыя і
сон..чныя нагрэт..за в..сну з..мля
наб..рала сілу зел..ніна на ёй расл.. і
шырыл..ся жыта выйшла ỹ трубку м..сцамі
з..явіліся п..шчотн.. к..л..скі з
прыỹзнят… вусікамі заз..л..нелі ячмяні і
аỹсы усяму жыв.. з..мля д..рыць сваю
шч..драсць.
9. Прыведзены пачатак апавядання. Прыдумай яго
працяг(сюжэт і канцоỹку) і запішы.
Абуджаецца зямля ад доỹгага зімняга сну.У гэтыя
вясеннія дзянькі ỹсюды чуваць музыка ажыỹлення
прыроды…_______________________________________________________
Варыянт 3
1.Падбяры чым больш пар слоў, каб
значэнне гэтых слоў залежала ад цвёрдых-мяккіх парных зычных. Складзі
словазлучэнні з адной парай слоў. Напрыклад: нос-нёс.
2.Падбяры сінонімы да слоў:
Хадзіць -…
Угледзець-…
Цягнуць-….
Імчаць-…
Звініць-…
3.Спішы тэкст, устаў прапушчаныя літары, знакі
прыпынку, раскрый дужкі. Падкрэслі сказы з аднароднымі членамі.
Тупчык
Тупчык
ся…еў у каро…цы. Ён (не) асмельва…ся нават паварушы…а.
Мінула
шмат га…ін. Нарэшце (у) пакоі стала цёмна. Не чулася больш чалавечых галасоў.
Можна было выле…ці зрабіць разве…ку
пашукаць ежу. З учарашняга дня вожык быў гало…ны. Ён высунуў пыску абнюхаў
агле…еў каро…ку. Нічога ядомага тут (не) знайшоў. Тады Тупчык выле… з яе і
ўбачыў круглы прадмет.
Перад
ім стаяў сподак (з) малаком. Вожык а…цярожна падышоў (да) сподачка і пачаў
лізаць малако. Потым ён забіўся (пад) шафу і заснуў.
4.Закончы прыказкі.
Жыццё пражыць –
Красавік з вадою,
Век жыві –
Што аднаму цяжка,
Дзе пасееш густа,
5. Выпішы словы, якія маюць аднолькавую колькасць літар.
Зрабі іх гука-літарны разбор.
Поспех, з’есці,
дзед, адзінокі, сям’я.
6. Запішы назоўнікі ў множным ліку.
Неба, камень, вугал,
чалавек, пара.
7. Падбяры антонімы да фразеалагізмаў.
У час па чайнай лыжцы
Капля ў
моры
У імгненне
вока
8.Растлумач значэнне слоў.
Абшар, паркан, ганчар, золкі, сядзіба
9.Пастаў націск у словах.
Алфавіт, алібі, іскра, нектар, крапіва, напрасткі, абапал,
дакумент.
10.Перакладзі сказы з рускай мовы на беларускую. У
перакладзе ў назоўнікаў абазнач канчаткі
і склон.
Котенок бегал по дому.
Собака сильно лаяла.
Дима взял в руки золотую медаль.